kawaiiandnormal

Alla inlägg under november 2012

Av Angelique Jallow - 25 november 2012 17:01

Ja, det vet jag inte... Får kolla upp det på datorn. Hejsan, by the way! Nu är det juletid. Äntligen. I tisdags hände en jättetragisk grej. Jag, F, syrran, F's syster, F's kompis och F's systers kompis gick på bio, vi skulle se Breaking Dawn. När vi väl suttit oss ner och bioreklamen alldeles strax ska börja, så kommer den hör idioten till kille och frågar; Är ni 15 år? Vi svara såklart ja, för vi ville så himla gärna se filmen, och då säger han:
-Nej... Emma sa att hon lovar på heder och samvete, att vi var 15. Han frågar efter legitimation men eftersom vi inte hade någon, så sa vi att vi inte hade fixat någon än. Han säger att han är ledsen och att vi är tvungna att gå ut. Jag, F och syrran blir jättebesvikna och blev jätteledsna. För en bit lite längre upp, sitter våra klasskompisar. De får se filmen men inte vi. Jag är inte sur på dom eller arg. Iallafall, när vi går ut säger han att dom frågar dom som inte ser ut att vara 15. Det är ju diskrimenering (stavning?). När vi övertalat F's syster och hennes kompis och F's kompis att titta färdigt på filmen, åkte vi med hissen ner. Vi fick pengarna tillbaka och satte oss på en bänk. Eftersom vi fortfarande var ledsna och grät hysteriskt, kom en tant / kvinna fram till oss och säger att dom gör ett fel om dom släpper in folk under 15 år på sådana filmer. Men då sa jag att dom gör en massa fel justnu eftersom dom just har släppt in flera stycken. Då säger den här tanten såhär:
- Du som är ca 11-12 år får inte gå in på såna filmer. När hon sa det, jag tänkte: VA?! HUR TÄNKTE DU NU?
Man kan inte säga så. Döm inte personer efter hur dom ser ut. Jag sa såhär:
- vad sa du? Jag är faktiskt 14 och ett halvt! Hon blev alldeles stum och sa nånting mer jag inte kommer ihåg och gick iväg. Jag blev jätteledsen och det sårade mig verkligen. För så säger man inte. Vi tittade på Skyfall (James Bond) istället och tro det eller ej, men den var värre än Breaking Dawn. Och det var 11 åldersgräns på den.
Det var tisdag det...!
Igår parade vi Kurtan med Mathilda, F's hamster. Det gick väl bra, tror jag. Det får vi hoppas iallafall!
Men det var väl allt från mig då! Kände att jag ville berätta om tisdagen. ;)
Ja, just det! Jag ska ju sälja mitt Sony Ericsson Xperia Neo skal! Jag säljer det för ca 150 :- . Och plus frakt tror jag. Jag kan inte sånt där! Jag frågar mamma! Men är du intresserad, skicka en fråga eller en kommentar så att jag får veta!

SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 18 november 2012 15:45

Msp! 

Det kanske låter barnsligt, men jag gör vad jag vill och känner för och ingen kan stoppa mig   

Hejsan, by the way! 

Shit, vad min hand är kall... kanske för att jag inte använder den....Lol. Det känns som att jag aldrig skriver blogginlägg på datorn längre. Att jag bara skriver på mobilen. Jag ska försöka ändra på mig, jag lovar! Förut läste jag Sanna Gustavssons blogg och jag tycker den är skitbra   

Jag är jättehungrig justnu och jag har lust att baka nånting men, vi har inget socker!   

Jag tror inte det här blir ett så långt inlägg, jag ska måla naglarna, titta SAO (Sword art online på NWanime.com)) och rita lite på deviantart. Jag och Jaqueline skulle gått till biblioteket idag, men så kom vi på att det är söndag idag... Jag som redan har läst ut I.N.V.U (en manga) och redan tittat färdigt i boken "Godisakuten". Jag gjorde en grej ur den igår (det är recept i den boken!) som hette "Gott-i-nanna". Det var 50 g smält smör, 2 dl havregryn och florsocker på det i en kopp. Det var JÄTTEÄCKLIGT! Jag rekommenderar det inte. Eller, jo kanske. Om du har vanligt socker så att säga. DÅ kanske det är gott! Men, jag vet inte, vi har ju inget socker förutom florsocker. Hehe, nu vet jag vad jag ska göra sedan...   Smörkräm! Det är det godaste som finns!

Jag tänkte att jag skulle lägga upp några / någon bild idag. Men det får nog bli i slutet av inlägget. Det här kanske blir ett ganska långt inlägg ändå.   

Egentligen vill jag blogga på nattstad, där man får betalt för varje sida, men jag är ju inte 16 år än.. Men jag är fortfarande glad över att vara 14! Kanske inte världens bästa ålder, då man kanske är i puberteten och har det jobbigt ibland, men man har det allt bra ändå! När man fyller 15 kanske det är ännu värre, men jag har inte kommit dit än. Vilket jag är ganska glad över. Ja, alltså, man får (i vissa affärer) köpa energidryck och då kommer ju alla minderåriga komma och fråga; Kan du köpa åt oss? Och är man inte könsmyndig (eller vad det nu heter) när man fyller 15? Fråga inte mig, jag vill helst inte veta. 

Usch, det är en jätteäcklig bild på en blogg på Hajpa här bredvid... Euuw... >.< SNUSK!

Ska måla naglarna och vet inte vilken färg jag ska ha... Äh! Jag bara tar någon / några! Fast, det ska ju vara snyggt också   

Ja, ja jag får väl hitta på något mönster...

Men här får ni bilderna, så syns vi kanske senare!



SAYONARA!

Ps. Bildbomb:

         

1. Miku Hatsune

2. Olika nagellack (inte mina!)

3. SAO (Sword Art Online)

4. Smörkräm   

5. Mustache (mustach som har en egen mustach >.<)

Bilderna är hämtade från google         Ds.

Av Angelique Jallow - 17 november 2012 13:26

Godeftermiddag ! Hur mår ni? Jag mår bra, men är lite hostig... Men annars mår jag bra! Ni vet dom där kamerorna som kollar om man åker för fort med bilen eller inte? När jag var liten trodde jag att den kameran kollade om man hade bälte eller inte så jag gjorde massa olika miner varje gång jag såg den. Och det gör jag fortfarande bara för att det är så kul! :D
Men jag ville bara skriva ett godmorgon / godeftermiddags inlägg ;) kanske slänger in en bild på O och I. :)

SAYONARA !

Av Angelique Jallow - 16 november 2012 22:26

 <----- Bli medlem på polyvore! Det är jag och om du har facebook, logga inmed den! Har du twitter? Logga in med twitter!    Jag är medlem där via facebook! 



SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 16 november 2012 20:30

Hola!

Que tal? Nej, jag skojar bara, jag kan inte ens spanska! Förlåt (igen! Gud, vilken dålig människa jag är!   ) för den dåliga uppdateringen. Jag har vart ganska upptagen. Imorgon fyller O x år. Så, imorgon ska jag på kalas. Efter klockan 12. På tisdag blir det Breaking Dawn med F, hennes syster P och hennes kompis. Och jag och syrran såklart. Tänk vad snällt, bjuda oss på bio! Det har aldrig en kompis gjort till mig (vad jag minns, rätta mig isådanafall!  ) !! Det blir ett kort inlägg idag, men jag ska bli bättre på det! Höll i Kurtan alldeles nyss, förresten. Jag hade tänkt testa en grej. Och vi får väl se om den / det funkar!  

Spelade utanför Oden mm. idag. Någon som såg mig? Hade först tomteluva (  ) men sen hade jag min vanliga svarta mössa med svart boll och min rosa topshell-jacka och mina vita (väldigt solkiga!) byxor. Jag spelade klarinett och ibland sjöng jag. 

Åh, shit, vilka snygga skor jag såg alldeles nyss! Oh, my god!

By the way, en kille som jag dansade med på discot (som vi i 8Mu höll i (jag kanske redan har sagt det O.o?)) stalkar mig, stirrar på mig i matsalen och det är JÄTTESTÖRANDE! Hans kompisar kommer hela tiden, gång på gång, och frågar; Hur gammal är du, vad heter du? Vilken klass går du i? Varje gång dom frågar (för dom kommer hela tiden och frågar och så springer dom iväg och så kommer dom igen  ) så gör jag *facepalm*. Hans killkompisar säger att "han vill ha mig"  och jag tänker bara: What the fuck? Alltså, färlåt, men han går liksom i 3:an och jag går i 8:an? Hallå? Det är liksom hela 5 ÅR EMELLAN! Men det värsta för syrran är att dom inte vet att jag har en tvilling.   När Jaqueline sitter i matsalen och jag kommer senare så går dom till Jaqueline och frågar istället   Skitkul. Syrran har försökt förklara att vi är tvillingar, men dom fattar liksom inte...

Det här inlägget blev inte så kort ändå! Fränt! 

Försöker hitta ett andrahands val till gymnasiet, för det är ju typ bara 1 år kvar! 

Det kommer förhoppningsvis bli naturbruksgymnasiet i Jönköping, men annars ska jag gå på Dingle. Med F    Jag hoppas det iallafall. Mitt kusinbarn Rebecka har gått där. Jag ska bli djurvårdare (sällskapsdjur) 

Måste snart bli klar med det här inlägget, syrran vill tydligen ha datorn...  

På Instagram la jag upp en bild på mina fina omaka par raggsockar och bilden fick 15 eller 17 likes... Vad är det som har hänt? Och på min Pikachu bild som jag la upp fick 21 eller 25 likes. Oh, my god, liksom!  

Det blir nog ingen bild idag, lägger nog upp en bild imorgon eller inatt...  Men ska antagligen kolla om jag kan hitta Mlp på YT (youtube) och kolla inatt.   

Tittar justnu på Morden i Midsomer (den gamla) på tv:n. Älskar't! Vet inte om det stavas så, men jag bryr mig inte   

Har ni märkt att jag skriver med rosa text? Hade tänkt börja med det! Skulle gjort det i Oktober... Det var liksom Rosa Bandets månad då... Men gjort är gjort och så får det vara!

Ja, men vi får väl säga så då:

 

SAYONARA!

 

Ps. Testar den där grejen efter detta inlägg! Ds.

Av Angelique Jallow - 14 november 2012 17:19

Hejsan alla goingar!


Jag har skaffat Gmail! Jag är inte överlycklig, men jag är glad över det iallafall... Idag har jag haft väldigt ont i min tå.   För att 

1. Jag slog i tån i nånting på Halloween discot som vi i 8Mu höll i,

2. Den läker,

3. Syrran höll i F's fot och släppte den på min tå, jag snubblade när vi körde "Palla äpplen" på gympan och en tjej som stod framför mej aktade sig för en lärare och trampade precis på nagelbandet där jag slog i mig på gympan   


Jag bloggar från mobilen senare, syrran tvingar med mig till bibblan   



SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 11 november 2012 18:30

Hej, just nu är syrran med en kompis. Det är faktiskt E... Hon är kul! Och nu har hon åkt hem.... För länge sedan... Brorsan är här med sin MacBook och han visade oss hur en otamatone stavas. Och nu tittar vi på Ted. Utan svensk text. Men jag tror inte jag kan skriva mer nu, jag kanske lägger upp ett inlägg innan jag ska sova. Vi ses då;
SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 10 november 2012 19:27

Hej!
Förlåt för den ganska dåliga uppdateringen! Jag hade ingen möjlighet att skriva igår för jag var jättetrött och hade jätteont i tummen. Min tumme ser inte bra ut men det som är det enda bra med den är att det inte kommer något var. Som tur är, annars skulle hela sängen vara full med var! Urk! Jag undrar vad det blir för mat, för jag är verkligen hungrig ! Imorse åkte vi till Nossebro för att Jaqueline skulle spela med The Angels ( stråkensemble!) och jag kunde förstås inte vara med eftersom min tumme är helt förstörd. Dom började spela klockan 9 på morgonen och det var slut vid ca 12 eller 1. Dom spelade väldigt länge iallafall! Vilken tur att jag inte var med för då skulle jag tuppat av, men jag skulle gärna velat vara med och spela, faktiskt... När vi ändå var i Nossebro, jag och mamma då alltså, när Jaqueline spelade med dom andra, så åkte jag och mamma till Ica som ligger precis bakom skolan och handlade. Vi köpte favoritchipsen ( OLW dill och gräslök) och dipp som jag hade tänkt vi skulle kunna äta ikväll till en film som går ikväll. På TV4 21.35 Jag tror den kommer vara skitbra! Men jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.. Hahah, namnet var så långt så jag kommer inte ihåg! Lol
Ni tittar jag på Grimm och ska hålla Kurtan och vet ni vad! Jag ska vara vegeterian i 1 år! Vet ni varför? Jag ska ha tandställningen (räls) i 2 år och och nu är det bara 1 år kvar och jag VÄGRAR att äta kött under den tiden som är kvar! Förutom McDonalds hamburgare...
Jahapp, nu får vi nu tacka och buga för jag ska göra något annat nu. Så vi får väl säga;

SAYONARA !! X)

Kawaii~Des >v<

Här kommer jag skriva om mig själv min vardag. Jag gillar stilen Pastel Goth, och det är typ det som bloggen är inspirerad av. Jag är 16 år och bara ca 150 cm lång. C:

    

5 besvarade frågor

MAILA MIG GÄRNA PÅ:

jallowangelique@gmail.com

   

   

Min Instagram

   

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

   

   

   

Besöksstatistik

                               

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards