kawaiiandnormal

Alla inlägg under januari 2013

Av Angelique Jallow - 31 januari 2013 18:53

Hej!

Jag har skaffat ny muspekargrej, och den är jättesöt! Fast den passar inte direkt till själva muspekaren men till bloggen passar den! Jag hittade sidan på den här bloggen:

http://kawaiilovers.bloggplatsen.se/ Bloggen är jättebra och jag tror jag gillar den! Jag kan inte fatta att dom bara går i 4:an! Liksom, jag går i 8:an och bloggar om sånt här!

Jag och syrran har varsin dator (hon har sin skoldator...) och sitter och lyssnar på musik, dessutom visade jag min nya muspekare för henne! :D Hon blev inte förvånad, dock T^T...

Syrran tittar på kigurumi, för hon vill ha en till, och jag tog lite bilder på webcamtoy... Jag funderar också på att skaffa en ny kigu, fast först ska jag nog sälja min gamla först, jag kan nämligen inte ha min medicinväska (som jag måste ha med överallt... -.-') när jag har min kigu på mig. För den har nämligen vingar... Störande!

Fast min kära mor har klippt upp den i skrevet och benen för annars skulle den vara för stor...

Om ni har DA så finns jag där! *DA = DeviantArt

På DA heter jag angeliquecupcake och by the way! Jag ska kolla min bloggmejl om jag har fått någon mejl! Ni får jättegärna skicka in ett mejl om ni har något ni undrar över eller om ni har något tips!

Jaha, men nu ska jag rita lite på DA och kanske kolla runt lite på facebook. Inte så långt inlägg, men iallafall något.




SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 30 januari 2013 19:58

Hej!

I skolan, om man tappat bort sin nyckel, får man betala 100kr och så kopierar vaktmästaren en ny nyckel på Oden. Jag har alltid med mig en hundralapp i min medecinväska ifall jag skulle stöta på vaktmästaren i skolan. Bosse (vår mentor) sa att vaktmästarn skulle gå och kopiera nycklar en eftermiddag för typ 2 dagar sen eller typ igår eller något, men jag har inte fått någon nyckel! Och så har ju alla i 8:an och 7:an fått en dator som man var 2 och 2 och skulle dela på. Min klass fick datorerna den veckan jag var sjuk, så jag har inte fått någon! Jag har väntat och väntat, men ännu inte fått någon. :C Tragiskt, tragiskt... Men nu vet jag iallafall anledningen till varför! Min kompis, S, som jag ska dela datorn med, hennes föräldrar har inte skrivit på kontraktet än! 

Idag efter min klarinett lektion åkte jag till bibblan (Trollhättans Stadsbibliotek) för där skulle det vara manga möte :D Första gången jag var där idag och det var skitkul! Självklart var jag där med S, syrran och G, och vi hade skitkul! Det var så fränt!
 Vi tittade på anime och så körde vi namnleken och massa annat kul!

Snart börjar Melodifestivalen och då ska jag definitivt rösta på YOHIO!! Han är ju bäst, men S säger att han är en dragqueen, men jag lovar, det är han inte!

Fact om YOHIO:

YOHIO är en kille på 16 elller 17 år och sjunger i bandet Seremedy eller så är han soloarist... Jag vet inte riktigt... Eller så gör han både och... YOHIO är känd i Japan och när han uppträder på scen bär han lolita kläder och smink och peruker och sånt där. Han är skitcool tycker jag, men S tycker han är en dragqueen...

     

Bilder på YOHIO... :D YOHIO är också skitbra på gitarr (Nästa Jimi Hendrix...?) och piano och dessutom är han JÄTTESNYGG!!


Awesome <3

Förlåt för att jag inte bloggade igår, jag hann inte :/ Tyvärr. :( 

Nu ska jag titta lite på facebook och spela lite på spela.se eller något, för ja har annars inget att göra. Eller jo, jag ska gå in på deviantART och rita lite och leta efter bilder som jag kan ha på mina mappar...



SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 28 januari 2013 20:09

Yo!

Jag har skaffat en mail nu bara för bloggen och spotify, men du kan fråga vadsomhelst på ett mejl, så kanske jag gör det! Jag vet inte hur jag ska lägga in det på bloggen... Men jag skriver nog det på headern i någon läcker färg!

Jag skriver den här för säkerhetens skull ifall du skulle missa det:


angeliquecupcake@hotmail.com



SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 28 januari 2013 17:41

Hej!

Idag har det vart en kul dag. Jag och S, G, F och syrran gick till en thailänsk butik med massa thai saker i och S hittade Pocky. Pocky är som långa salta pinnar, bara något sötare och med chokladöverdrag på. Det finns med jordgubbssmak och någon mer smak som jag inte fattade vad det var. Mina allergier kan gå och slänga sig i väggen, jag vill inte ha dom längre! Jag vill också kunna äta saker som alla andra kan, det stoppar min framtid, det stoppar allt det som jag vill göra. Jag kan inte gå på naturbruksgymnasiet som jag vill, för då blir jag sjuk, jag kan inte äta det jag drömt om, då dör jag. Jag hatar mina allergier, men jag kan inte göra något åt dom, de kan gå och slänga sig i väggen! Jag har alltid velat äta Pocky, men idag fick jag veta att, näe, visst ska det vara vetemjöl och mjölkpulver, laktos, mjölprotein, vasslepulver, ja, allt som man kan tänka sig som har med mjölk att göra, i! Jag hatar det, det är så orättvist att alla andra får äta vad de vill men inte jag. När de åt sina pockys ville jag bara springa därifrån utan tt behöva säga nånting. När mina kompisar sitter och äter något gott i skolan brukar jag (och ibland syrran också) fråga om jag får lukta. Det kan verka konstigt första gången men jag gör det bara för att kunna få en "smak" av hur det smakar. Men allt smakar inte som det luktar... Tyvärr. Jag skriver inte det här för att ni ska tycka synd om mej, jag vill berätta hur jag känner. Jag blir frustrerad, jag vill skrika, jag vill inte vara allergisk mer. Varför ska jag behöva leva så svårt? Företaget som  gjorde frukost flingorna har tagit bort våra flingor ur sortimentet och det var de enda flingorna vi kan äta, så nu har vi inga flingor ALLS som vi kan äta.

* * * * DUMMA ALLERGIER!

 

 

SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 27 januari 2013 18:59

Inspiration~

 

Miku Hatsune~


               

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SAYONARA!!

Hej

Av Angelique Jallow - 27 januari 2013 18:12

Hej, jag har inget att göra så jag tänkte att, ett till inlägg kunde inte skada. Jag kanske glömde säga igår eller förut att jag och mamma gjorde donuts igår? Eller, jo, förresten, det sa jag... Hehe, imorgon är det måndag och ännu en tuff skoldag och jag kommer äntligen till skolan imorgon! Jag har ju haft influensa...

Men, det här känns ju tråkigt, jag har ju ingenting att skriva om... Jag skriver bättre när jag har nånting att skriva om...

Ja, whatever, justnu tittar jag på Ghost Whisperer men ska alldeles strax byta till MTV där Plain Jane International strax ska börja.



SAYONARA!

Av Angelique Jallow - 27 januari 2013 15:19

The Fakta om the Pug:


(Faktan är tagen från Wikipedia, översatt från google)


 Mops är en leksaks hund med en rynkig, kort munkorg ansikte och ringlad svans. Rasen har en fin, glänsande päls som kommer i en mängd olika färger och en kompakt fyrkantig kropp med välutvecklad muskulatur. De har beskrivits som Multum i parvo ("mycket i lite"), med hänvisning till mops personlighet och liten storlek. Känd i det gamla Kina som lo-Sze, kan mopsar ha varit ansvarig för den engelska bulldoggen, den moderna Pekingese och King Charles spaniel. De har kinesiska ursprung, men populariserades i Västeuropa av House of Orange i Nederländerna, och House of Stuart av England, Irland och Skottland. De finns i svart och beige. Man måste tvätta under rynkorna i dess ansikte och kropp regelbundet.

 

     

 

En sån här ska jag definitivt ha när jag blir större (om min allergi blir bättre, men mindre hundar är bäst)

 

SAYONARA!!

 

 

Av Angelique Jallow - 27 januari 2013 13:00

Hej!

Igår tittade jag färdigt på SAO (Sword Art Online). Jag kommer sakna alla karaktärerna, det kommer jag. Jag älskar dom, dom var underbara. SAO öppnade verkligen mina känslor. Kanske lite för mycket, för nu gråter jag vid alla tillfällen på datorn, på tv:n där det händer sorglig saker. Lite awkward faktiskt... Men det är många episoder tycker jag, liksom hela 25 st + 2 special avsnitt! Nu ska jag titta på Hidan No Aria i reklampauserna eftersom jag tittar på The Clique. Eller något sånt heter den iallafall. Om man ändå var rik...

Nevermind, i filmen finns det en hur söt pug som helst! En hund alltså, den är verkligen jättesöt, jag vill ha den! Haha, men den var faktiskt jättegullig. Jg hade tänkt skriva lite fakta om pug och lägga in en bild men det blir i ett annat inlägg. Det blir ingen Hidan No Aria by the way, istället blir det My little pony Friendship is Magic. Hittade en sida med alla episoder och säsonger och avsnitt och sånt där, så nu kommer jag droga Mlp FiM.

Jag har en liten pony (i verkligheten :3) som är rosa och det är Pinkie Pie, syrran har en lila som heter Twilight Sparkle. J (syrran) har också gjort Twilight Sparkle i två papercraft versioner och dom är awesome...

Jaha, men nu ska jag titta färdigt på första avsnittet av Mlp FiM så ni får ha det gött, men det kommer två till inlägg hoppas jag!



SAYONARA!!

Kawaii~Des >v<

Här kommer jag skriva om mig själv min vardag. Jag gillar stilen Pastel Goth, och det är typ det som bloggen är inspirerad av. Jag är 16 år och bara ca 150 cm lång. C:

    

5 besvarade frågor

MAILA MIG GÄRNA PÅ:

jallowangelique@gmail.com

   

   

Min Instagram

   

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

   

   

   

Besöksstatistik

                               

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards