kawaiiandnormal

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Angelique Jallow - 13 januari 2013 19:07

~Inspiration~

    

      Kawaii

 

 

 

  





Inspiring Quotes, Inspiration Quotes, Inspiring Sayings  


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Av Angelique Jallow - 13 januari 2013 18:02

//AN// Första inlägget om Team Chibi och jag känner mig nervös! Om ni misstycker om något, kommentera gärna så att jag vet.Jag gör bara familjerna idag. 

Tack på förhand, och ENJOY!

 


Fakta / Det här är:


Ibanyo:  En utåtriktad kille som vågar visa sina känslor på ett speciellt sätt. Ibanyo har en syster, en bror, en mamma och en pappa. Han pappa jobbar som varuhusvakt och hans mamma jobbar på sitt egna konditori "Matsuko's Bak". Ibanyo är tillsammans med Kyoto och de har vart tillsammans sedan år 2010. Ibanyo brinner för dans.

Kyoto:  En blygsam tjej som vill bli mästare på allt inom dans. Till sin hjälp har hon sin kille Ibanyo. Kyoto har en mamma, en pappa, en bror och en hund. Kyoto's bror är gay occh försökte ragga upp Ibanyo en gång. Kyoto's hund är hennes egna och heter Sasuke. Kyoto's mamma jobbar som städerska på Hallows Looney, ett slott som stadens rikaste kvinna bor i, och Kyoto's pappa jobbar som snickare.

Asuna Heikaro:  Kyoto's mamma heter Asuna och älskar sina barn och sin man väldigt mycket. Men Asuna gillar inte Kyoto's hund Sasuke. Asuna sköter om det mesta i hushållet förutom när hon inte är hemma. Asuna jobbar på Hallows Looney som städerska och hon ganska bra betalt. Asuna älskar inte sitt jobb precis men hon gör det för att kunna försörja familjen. Hon jobbar från klockan 9 på morgonen till klokan 4 på eftermiddagen. När hon kommer hem är hon oftast trött men hon gör middagen iallafall.

Kito Heikaro:  Kyoto's pappa. Han jobbar som snickare och har byggt Sasukes hundkoja. Han funderar på att bygga en altan till Asuna i födelsedagspresent. Kito, i motsats till Asuna, älskar Sasuke. När det bara är han och hunden hemma brukar de leka. Men när barnen och Asuna är hemma är det *le pokerface* som gäller. För att de andra i familjen inte ska märka något, har Kito lärt Sasuke ett trick. Kito har döpt det till "hand upp". Kito älskar sin fru och sina barn så han kan vara väldigt mysig. Men Kito är även mycket klumpig och det är inte alltid det blir rätt, men han är på väg i sin snickarkarriär.

Katsuro Heikaro: Kyoto's bror. Katsuro är 2 år äldre än sin syster och är gay. Katsuro kom ut med det i skolan så sent som förra året, men när han kom ut med det hemma var för bara några veckor sedan. Katsuro har en kille som heter Ryota. Och det var så familjen fick veta att Katsuro och hans bästa kompis var ett par. Asuna kom på dom på Katsuro's rum när hon skulle hämta tvätt. Katsuro och Ryota satt på hans säng och kysstes.

Katsuro går i piano. Katsuro är en stolt bög och ska fria till Ryota.

Sasuke:  Sasuke är Kyoto's älskade hund. Sasuke är en Golden Retriever och är älskad av de flesta i familjen. Han älskar att leka och kela. Favoriterna i familjerna är pappan och matte. När Sasuke bara är med pappan måsta han vara *le pokerface* för att de andra i familjen inte ska märka något. Sasuka hatar att få skäll men är oftast snäll. Sasuke's älsklingsrätt är torrfodret han får varje dag.

Ikumatsuko:  Ibanyo's mamma heter Ikumatsuko och är 34 år. Hon gillar att baka och har ett eget konditori. Det heter "Ikumatsuko's Bak". Hela stan känner till det och det är väldigt populärt. Ikumatsuko älskar sina barn men inte alltid sin man. De funderar på att skiljas.

Matu: Matu är Ibanyo's pappa och han är lika gammal som sin fru, alltså 34 år. Han jobbar på stadens varuhus som vakt. Han tycker om sitt jobb väldigt mycket och han får bra betalt. Matu älskar sina barn och sin fru väldigt mycket och han vill inget hellre än att behålla sin fru.

Siri: Siri är Ibanyo's stora syster. Hon har precis slutat skolan och ska börja jobba som florist. Siri vet om att deras föräldrar ska skiljas, men hon har lovat att inget säga till sina syskon. Siri har ingen pojkvän - än - men hon är kär. Siri's bästa kompis heter Sajji och är med i Kyoto's och Ibanyo's crew. Siri älskar blommor och hon är bäst i stan på att göra buketter.

Naru:  Naru är Ibanyo's bror. Men Ibanyo och Naru är inte riktiga bröder. Naru är fosterson / gudson till Matu. Matu's bror var gay och han och hans man dog i en bilolycka när Naru var ca 10 år. Naru älskar att rita och ska bli en känd tecknare. Naru är 14 år och har kommit in i målbrottet. Han är väldigt kär i Yui men hon verkar inte svara på hans vibbar.

 

//AN// Jag får se när jag fortsätter på crewet, men nu fick ni iallafall veta mer om familjerna. Jag hoppas att ni tycker att det är bra C;

 

Av Angelique Jallow - 13 januari 2013 17:34

Hej, alla barn och vuxna!


Jag hade tänkt skriva om vad jag har gjort idag i det här inlägget och sedan kommer ett till inlägg om Team Chibi! Äntligen! Haha... Men igår satte jag väckarklockan på 9:00 och när den ringde på morgonen så satte jag den på snooze och efter en stund ringde den igen och till slut vaknade jag kl 12:00. Otur för mig, för 12:30 skulle jag gå och möta Elisia. Jag gick ur sängen och tog på mig morgonrocken för att gå och äta min frukost (gröt :3) men så fick jag fruktansvärt ont i magen så jag gick för att hämta min mobil och för att lägga mig på rygg (för mig går det bort då! C;). Det funkade så jag gick till köket för att fortsätta att äta av min gröt. Mitt och syrrans rum såg ut som ett bombnedslag så jag bad syrran städa det. Gjorde hon det? Näpp, så jag fick plocka bort alla grejerna på bordet och bädda sängen och sedan äta klart min gröt. Efter det tog jag på mig kläder och ytterkläder och så borstade jag tänderna såklart ;) När jag tog på mig mina ytterkläder fick syrran för sig att hon skulle följa med så vi gick. Jag orkar inte berätta hur vi gick och vad vi gjorde exakt men när jag och Elisia kom hit så hade vi först ingenting att göra, förutom att vi dansade :3 Vi hade ganska kul och sedan skulle Elisia hem, så jag följde henne ifall hon inte kunde vägen tillbaka. Och sedan gick jag hem. 

För en liten stund sedan hoppade jag in i duschen och tvättade håret men olyckligtvis fanns det inget shampo eller balsam D: Så jag sköljde bara ur det och sedan borstade jag ur det. Nu känns det som att jag har jättelite hår! Känns helt WEIRD. Anledningen till varför jag duschade är att jag ska färga håret efter maten och när det har torkat. Ni kanske får se vilken färg jag ska färga det imorgon C; 

Jag ska ändra bakgrunden på bloggen idag / ikväll också för jag tycker inte att den är så fin, tyvärrr....

Usch, jag har så torra läppar och mitt vaselin är borta! Får väl köpa nytt... 

Men jag ska nog avsluta det här inlägget med en fin bild tror jag.

  

   



SAYONARA




Kawaii~Des >v<

Här kommer jag skriva om mig själv min vardag. Jag gillar stilen Pastel Goth, och det är typ det som bloggen är inspirerad av. Jag är 16 år och bara ca 150 cm lång. C:

    

5 besvarade frågor

MAILA MIG GÄRNA PÅ:

jallowangelique@gmail.com

   

   

Min Instagram

   

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

   

   

   

Besöksstatistik

                               

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards