kawaiiandnormal

Alla inlägg under november 2012

Av Angelique Jallow - 8 november 2012 23:07

Hej, alla vänner och pokémon! Vad gör ni? Jag tittar justnu på Hela Sverige Bakar och jag gillar verkligen det programmet. Och precis efter bara tio minuter, så är det reklam. Tio ynka minuter och POOF! Så är det reklam. Jag tycker det är idiotiskt och skitdåligt. Det mesta av programmen är ju nästan bara reklam! Lite diss på det, va? O.o Jag hade tänkt förklara vad en Kigurumi är för något. Jo, det är som en Onepiece fast i mycket mer hängande stil nere i grenen. Baggy Style även kallat... Din kigurumi kan vara ett djur eller en karaktär. Som djur kan det vara en svart katt, eller en flygekorre, och som karaktär kan det vara Pikachu. Om du googlar på Kigurumi så är det en stor dräkt utav fleece material. Dom är jättecoola! Jag har en som är en flygekorre och syrran har en som är en japansk kattbjörn. Jag ska ha på mig min kigu på mitt första konvent :3 Det är något jag absolut bestämt mig för. Eller om jag ska vara Miku? Okej, jag har inte bestämt mig... Om jag ska vara ärlig (såklart jag ska vara ärlig mot er, man kan ju inte vara helt dum i hela huvudet!) så har jag svårt att bestämma mig om saker. Japp, ännu en bekännelse! >u<
Förut idag, direkt efter skolan faktiskt, så gick jag och Sanna till stan. Vi skulle göra en grej... (Hemligstämplat!) Syrran följde förstås med (som alltid
-.-') och vi gick till Oden. Sedan gick vi runt där och vi gick och vi gick ner. Vi hade skitkul! Vi gick in på Apoteket på Oden (heter det på eller i? O.o ) och där "testade" vi deras provsmink. Jaqueline såg ut som en tant och jag och Sanna var helt klart hur snygga som helst! Att Jaqueline såg ut som en trashig tant var min och Sannas förtjänst :D Sedan gick vi ut sådär. C: Men sedan gick vi in till Oden igen och gick upp och sedan ner igen och in på Gallerix och sedan till Lindex och dom pekade ut kläder till mig som jag skulle prova. Dom plockade ihop en paljettglittrig kofta som var kort i ryggen och blev längre där fram och ett aprikos-och-rosa färgat linne och ett par matchande paljettglittriga shorts. Det var skitsnyggt och så skulle jag prova tre klänningar som jag knappt fick på mig (det var ganska konstigt, det var ju trots allt min storlek... ?3?) ! Men jag hittade en Jättesnygg klänning som jag provade och det var jättesnygg (förutom att bh:n lyste igenom.... :S ). Jag vill ha den. När vi gick in på Gallerix tittade vi på fars dag present till Sannas pappa. Vi tittade också på passande ljudeffekts kort! Dom lät skitroligt! X)
Jag känner att det här inlägget blir lite långt och dessutom har jag inga riktiga smileysar... Ni får väl några gamla bilder istället! När jag skriver blogginlägg så tänkte jag att jag borde ha en bild överst? Det vore väl kul?
Jaha, men det tar vi nästa gång, nu får ni bildbomb här nedanför istället:

Av Angelique Jallow - 7 november 2012 21:50

Hej!
Hur mår ni? Jag själv är lite tät (pip i bröstet) eftersom Kurtan sover i min morgonrock ;) Men nu ska jag ta min astma medecin och nu behöver jag vatten. Någon? HALLÅ?! JAG BEHÖVER VATTEN!! Nä, jag skojar bara. Idag, i skolan hade jag på mig min kigurumi och alla tyckte att den var jättesöt och det var jättemycket barn i matsalen som sa typ: Åh, titta en björn! Det var kul men störande. Dessutom, i fredags när vi i 8Mu höll i det där halloween discot, så dansade jag med en liten kille som går i 3:an. Jag ville vara snäll och kan inte säga nej, så jag dansade med honom och nu stalkar (förföljer) mig! Han är KÄR i mig! Åh, jisses, han tror säkert att jag går i typ 4:an eller något ( jag och han är typ lika långa, fast jag är lite längre?) ! Han är ju verkligen inte bara 4 år yngre än mig, verkligen inte... Nu har jag tittat färdigt på Berg flyttar in och nu tittar vi på 99 saker med Erick och Mackan! Bara jag som tycker dom är skitroliga?
Jag måste bara hissa:
BRAVO ÄPPLEJUICE !!!! <3
Och dissa:
GRÖNSAKSJUICE FRÅN FONTANA!
D:
Bravo äpplejuice för: den är god och klar och behöver inte skakas.
Och grönsaksjuicen från Fontana för: att den smakar bajs och är jätteäcklig!
Men,

SAYONARA, ALL MY FRIENDS AND LOVERS! <3

Av Angelique Jallow - 6 november 2012 22:26

Hej, förlåt om jag inte bloggade igår, men jag hann inte och kunde inte. Jag hade väldigt ont i tummen och gjorde köttfärspiroger, så, jao. En kompis till mig, vi kallar henne T, hon fick en kram av Honom! Och, nej, jag är inte svartis, eller, jo visst jag är halvsvart, men jag är inte svartsjuk! Nä, det är jag inte! Iallafall, nu har jag äntligen kunnat ladda ner den här awezume bloggplatsen-appen! Igår, vid ca 13.40, åkte jag till vårdcentralen och skulle kolla min tumme. Jag hade vart hos skolsköterskan och kollat den först och då sa hon att jag skulle gå till en vårdcentral, så, japp det gjorde jag! Det visade sig att jag har en infektion i nagelroten och att jag skulle få ära pencilllin. Men eftersom jag är så allergisk, så jag fick en pencilllin salva. Den tar jag morgon och kväll och är alltid värst på morgonen eftersom jag inte har något på tummen och det är då den blir värre. Skitäcklig är den och skitont gör det. Inte särskilt attraktivt heller.... Jahapp, nu har man då tittat klart på ett halvt House-avsnitt och nu ska jag äntligen gå och lägga mig. Men jag är alltid så rädd när jag ska gå och lägga mig med min tumme. Jag kan / får inte ha nånting på tummen som t.ex ett plåster för då blir det värre. Jag kan inte ens ta tag i nånting med min hand. Jag kan knappt röra min tumme. Jättejobbigt! ;__; i påsk, är det cosplay parad i Japan och då kanske ska jag dit, men jag har inte frågat mor än. Shit, mina glasögon är verkligen immiga / smutsiga! Jag ska be mamma tvätta dom ;) Det kanske blev ett för långt inlägg, jag vet inte. Det är ju första gången jag använder den här appen... Imorgon, på gympan, så ska alla killar springa ett och ett halvt varv runt Spikön. Tufft för dom, kan man tänka, men vi tjejer måste göra det på måndag, antagligen. Då kommer det typ vara ännu kallare! Brr, någon mer än jag som ska se julkalendern tills vi dör? Jag ska göra det, och det är jag stolt över!
Den första bilden är jag, sedan är det Miku Hatsune (<3), Bild från Facebook...Miku Hatsune som jag gjort om på InstaEffectsFX (eh.. Ja den hette så...) Ett höstträd c:
Det var nog alla bilder tror jag.. Som jag ville ha med så att säga. Vänta! Pröva att säga så att säga jättesnabbt! Alltså, det går inte! Jag ska göra The Cinnamon Challenge med F och syrran och kanske Q oxå! Ska bli skitkul (fast jag har inte frågat ännu... OwO ) ! Ja, nu ska jag och lägga mig, så;

SAYONARA !!! °w°

Av Angelique Jallow - 4 november 2012 16:45

Konichiwa!

Hur mår alla vocaloids där ute? Jag mår skit, jag har så ont i halsen att jag inte kan svälja, prata eller gäspa / gapa. Jag har ingen matlust eller något, jag börjar tro att jag är sjuk    Nej! Jag ska banne mej gå till skolan imorgon! Jag måste! Åh, shit, bara jag som är lika varm som en stek i en ugn?   Nu blev det svalt igen....   Någon gång ska jag berätta för er vad jag är allergisk mot. För er som inte vet så att säga. Min tumme har ju vart svullen men nu mår den bättre   Tån däremot..... Jaqueline trampade på den igår   Den där skinnfliken som jag nog har berättat om, den hade PRECIS läkt, och så kommer Jaqueline och trampar på den! Jag kände en brännande smärta och min tå; från nagelbandet och nedåt är jag skinnflådd. Det betyder att jag inte har något skinn kvar där. Det låter hemskt, jag vet. OCH DET GÖR ONT !!!!   

Idag var min bror här med sina barn, dom är 2 stycken. I är 6 eller 7 år, och O är 3 år (tror jag...  ) Dom åkte hem för någon timma sedan och mamma gick ut med dom för hon skulle åka till Överby och köpa halstabletter   

Jag har tänkt på en sak. Bara jag som ÄLSKAR Mario?   Jag trodde att Filip Winther också gjorde det, tills jag såg att det var den gamla Pokèmon... Men jag ÄLSKAR Pokèmon också ! Jag har Pokèmon Heartgold och Pokèmon Black version (eller om det var White version...  ). Mario var bäst tills de bara gjorde det nya spelat till Nintendo DSi XL och Nintendo DSi. Det suger att det nya spelet bara finns till dom NDSi.   En bild vill jag gärna bjuda på innan det blir för mycket text (Från Cherrybam.com):


Bitchy Quotes, Bitchy Quotes Images, Bitchy Sayings Den bilden passar både in på mig, och min syster. Hon har också en blogg (HÄRMAPA!   )... Länk: 

http://thegalnatjejen.bloggplatsen.se/ Jag har inte läst den. Dels för att jag vill, dels för att jag inte får. 

Min text som jag skrivit är ointressant.   

Jag har hittat en annan sida (den är som Cherrybam.com   ) som heter www.dolliecrave.com   Fast jag fattar ingenting typ, fast den är på engelska. I'm very good on english, though. Såna här glasögon kanske jag får i julklapp/ födelsedagspresent :


Random Icons Åh, jag vill ju så gärna ha såna där! Dessutom är jag jätteavis på mina klasskompisar (och alla andra ) att dom har såna. Men, alltså, dom får ju inte vara sådär jättestora, för då har jag glasögon över hela fejset ! Jag tänkte att jag kanske kunde börja med Hiss och Diss men vet inte. 

I födelsedagspresent kanske jag får en alldeles egen 50-tals moppe! En rosa dessutom!    Och i julklapp önskar jag mig detta:

-Skylanders (ett ps3 spel   )

- Angelic Lolita klänning (KAWAII!)

- Angelic Lolita skor

- Angelic Lolita knästrumpor

- Angelic Lolita tillbehör / accessoarer 

- Lolita peruk från www.gothiclolitawigs.com

- Miku Hatsune peruk

- Cosplay (Miku Hatsune) kläder

- Nya glasögon (ungefär såna som var på bilden)

- PENGAR!!!!

Och det här är inte allt, det är bara det jag kommer ihåg justnu. Nu kom mamma hem ! >u< 

Flingorna som vi normalt brukar äta har affärerna slutat att köpa så vi har fått äta saftsoppa eller gröt eller bara smörgås... Men nu har mor min hittat flingor som antagligen smakar choklad och är gjorda utav ris ! Mums! Äntligen flingor, jisses vad jag har längtat! Förut åt vi Rice Krispies (grön kartong!) med grädde (Oatly havregrädde!) och det smakade underbart! NOMNOMNOMNOMNOM!

Men nu blir det bildbomb:


Random Icons Random Icons
Celebrity Graphics Random Icons Random Icons Random Icons Vintage Icons 

Candybar Dolls<----Jag gillar nog den här mest QwQ   Den var ju värsta frän ju!


Candybar Dolls

Japp, men nu ska jag nog gå, så vi får väl säga:

 

Candybar Dolls
Candybar Dolls       SAYONARA !

 

Av Angelique Jallow - 2 november 2012 13:26

Sett min nya muspekare ? Jag fick den från en sida som en tjej rekommenderade. Förlåt om jag inte skriver som vanligt, men min tumme är typ lika tjock som, nej, den är tjockare än en IPhone på sidan. Idag kommer våra (halv) bröder och en av dom har 2 barn som följer med. Jag vet inte när dom kommer eller om dom kommer alls...  Men efter det ska jag vara med F.  

Jag har väldigt ont justnu så:


SAYONARA ! ! !

 

Ps. Förlåt om det inte blev någon bild idag... :/ Ds.

Av Angelique Jallow - 1 november 2012 22:31

det kanske inte gick? jaha i sådana fall Hejdå! C:Singing Hatsune Miku

Av Angelique Jallow - 1 november 2012 21:28

Hej!


Förlåt om jag avbröt så fort förut... Mamma skulle på ett möte och så skulle vi hämta brorsan och så. Och jag har antagligen inflammation i tummen så jag knappt röra vänsterhanden (det är i den tummen jag har ont i)  så jag har jätteont. Jag kommer antagligen inte blogga så mycket nu... Tyvärr. Jag säger förlåt med en bild:


Sad Quotes, Sad Quotes Images, Sad Sayings Öh, den passade ju inte så bra in i det här tillfället men iallafall bättre än inget.

Nu ska jag ta en alvedon och gå och titta på tv.

Så, vi får väl säga det här för stunden:


SAYONARA SO LONG !

Av Angelique Jallow - 1 november 2012 16:08

Hej!

Något väldigt pinsamt hände idag! Jo, jag skrev en väldigt pinsam kommentar på Instagram till en hen   . Hen skrev då förstås frågetecken och jag visste inte vad jag skulle skriva som svar så jag gjorde den här smileysen: :l . Hen gjorde då ännu mer frågetecken så då skrev jag typ: "Inget......I totally forgot!". Det kanske inte ni tycker är så pinsamt men det var det för mig, så HAHA! Klickade nyss på en blogg som hette typ stylisterna och den var faktiskt ganska bra. Mycket bilder och kanske ett videoklipp här och där (men det var ju bara tre inlägg) och rätt så lite text men vet ni vad? DEN VAR SKITBRA OCH DET VET NI! Länk här:  

http://stylisterna.bloggplatsen.se/ blir den inte blå? Kopiera texten och klistra in den i din webbläsare. Alltså där du skriver in t.ex Facebook.com eller spela.se . Idag är det ju Alla Helgonas Dag idag, och då åkte jag, moster (äldsta mostern!), mamma och syrran till sjuntorps kyrkogård och lade kransar och sånt på morfars, mormors, mosters (min yngsta moster tror jag...) och min morbrors gravar. Men jag och Jaqueline (syrran) satt i bilen och ringde till kompisar bara för att det var så förbannat kallt ute!   Nu känner jag en sån där igenkännbar känsla att jag har alldeles för mycket text och för lite smileys. Och det måste det  bli ändring på!  Någon som var med / tittade på Star for Life i Uddevalla för typ några veckor sedan? Jag var med! Mamma köpte en sån skiva med (typ) alla låtarna på, och justnu lyssnar vi på Joy to the world! 

Alltså, vad har hänt med min tumme egentligen? På en natt har den blivit alldeles svullen och det värker i den bara man snuddar vid den. Jag har ju ingen nagel på mina tummar så det är typ nagel och skinn blandat ihop (jag tror inte ni fattar, men mina kompisar gör och dom förstår inte varför dom ser ut så...) och den är bara svullen där. Så tragiskt, kanske tummen är ledsen för att tån kanske ska amputeras så att den också vill amputeras? Åh, herregud jag måste få hjälp!

Men du, ska vi inte ta det här med; KILLAR

Killar kan vara

Stökiga /bråkiga,

Coola,

Äckliga,

Snuskiga (kom ihåg: äckligt och snuskigt= inte samma sak!),

Snygga,

Heta,

Grymma,

Våldsamma,

Ja, de kan vara mycket. De kan vara din pappa, morfar /farfar, farbror, morbror, bror eller kille.

Jag hinner inte skriva mer jag gör det här senare / när jag kommer hem! Nu blir det att dra till Vänersborg!


 

SAYONARA!

Kawaii~Des >v<

Här kommer jag skriva om mig själv min vardag. Jag gillar stilen Pastel Goth, och det är typ det som bloggen är inspirerad av. Jag är 16 år och bara ca 150 cm lång. C:

    

5 besvarade frågor

MAILA MIG GÄRNA PÅ:

jallowangelique@gmail.com

   

   

Min Instagram

   

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

   

   

   

Besöksstatistik

                               

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards