kawaiiandnormal

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Tjenare :P

Av Angelique Jallow - 27 oktober 2012 15:39

Tjenare

Idag är jag sjuk  , något som jag inte gillar och något mer jag inte gillar är att det är helg+HÖSTLOV! Usch!   Igår hade vi i 8 MU (Jag går på Hjortmosseskolan...) halloween disco för 1:orna och uppåt till 6:orna    Skitkul var det, men så vitt som jag vet så hade vi inga lekar, förutom limbo naturligtvis, och det var jag och några mer som höll i lekarna... Bad girl, Angelique, bad girl!   tumme ner för det, men jag var också med och höll i spökvandringen som var i skolans korridorer och skrämde livet ur de små. Visserligen var de några som blev så skrämda att de började gråta... Och det var inte mitt fel, kan jag säga! Det var syrrans och en tills fel. Alltså inte jag.   Jag hade inte bara kul igår, jag fick ont också. Jag slog i tån i nånting och troode att det var såndär smärta som man får när man slår i tån (ni vet, man slår i tån, känner bedövad smärta, det går över...) Men det gick inte över, alla trodde att jag hade brutit tån, men icke! Tån var bara MYCKET (okej, kanske inte så...  ) skinnflådd! Och blödde som in i norden och jag storgrinade i köket... Jag kan säga såhär: Händelserik dag!   

Jag läste igenom nyss det jag nyss hade skrivit och känner att texten. Den hänger inte ihop... Men det SKITER jag i!   

När är Halloween egentligen? Vissa säger att det är på Alla helgonas dag, men jag vet inte...  Jag ska nämligen gå med syrran och min(a) kompis(ar) och köra trick or treat (bus eller godis!) men jag tror inte att vi har något bus... Heheh   

Efter det här inlägget ska jag göra lite kategorier och en frågeruta+ att jag ska göra om min header. Någon som vet någon som kan göra den som är lite weird, kawaii och gillar lolita, kawaii och anime? Kanske lite Gloomy Bear? LOL,

jag tror jag vet en! Facebook, här kommer jag!  Tiiiills jag kommer på att jag kan göra den själv...    Oh, darn! Och ja, jag är fortfarande käär! 


DAGENS FAKTA OM FRUIT LOLITA:


Fruit Lolita är som att bära olika stilar, tex. att du sätter mycket hårspännen i håret med söta björnar på och sedan kanske några med dödskallar på. Man blandar olika stilar med varandra. Vissa tycker det är snyggt och andra tycker det är skitfult. Fruit Lolita är en mjukare variant och Fresh Fruit är en lite kraftigare variant. Fruit Lolita kan se ut som att man blandat punk och lolita med vanliga kläder. Om du åker till Japan, så kan du kanske både se, och köpa tidningar om just denna stil! För säkerhets skull, köp med en till mej också! 

Bilden/bilderna kommer från google:

 

 <---Fresh Fruit Lolita          <----Fruit Lolita

Bilder från Google! Bilder från Google! Bilder från Google! Bilder från Google! Bilder från Google! Bilder från Google! 

 

Något som kanske inte alla vet så är det såhär att jag använder polyvore! Jag älskar det men det står på engelska och ibland så fattar man inte ett skvatt! Så man får helt enkelt gå in på google översätt och skriva in det svåra ordet och hoppas att man har stavat rätt och att själva översättningen är rätt. Jag har vart med i olika tävlingar om till exempel att få göra reklambilden till Marc Jacobs nya parfym The Dot. Jag vann inte men det var ganska nära!   Just nu, alltså jag menar verkligen just nu, så är jag med i en tävling på skoj. Skitkul och lite svårt om man inte vet vad eller hur man ska göra. Wow, idag blev det visst ett långt inlägg... Men det är inte slut än om du tror det! ska ju lägga in den där grejen som jag håller på med till tävlingen här så att ni kan se! Visst alla som jag har på Facebook ser ju där, men hallå, alla har inte Facebook! 

Äh! Den där grejen verkar inte funka, tar det en annan gång kanske. Jag hade tänkt ta det här med julen:

JAG LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAAAAAAAR!!!!!!!
!        

Och det SNÖADE IGÅR!!!!!   och IDAG!!!!!!!! I LOVE IT!   

Men jag gillar fortfarande inte julkalendern...!      Jag tycker att istället för Williams Lista (visst, den är bra men ändå!) så skulle han haft julkalendern! Då skulle det vara mycket bättre! 

Jag tror att jag snart får vara klar med inlägget för det blev ganska långt... Men vad gör det? Kanske får jag mer läsare, och det är ju bara bra enligt mej, kanske vill ni att jag skriver längre? Jag ska greja lite med den nya headern för den jag har nu är nog den fulaste jag någonsin sett...   Moster har kommit och vi ska alldeles strax ta en fika och hon sa nyss att hon blev så grinig för att hon hade inget smör hemma som hon kunde göra äpplekaka av. Jag är nämligen HYPERALLERGISK mot typ ALLT! Skitdumt om du frågar mig, och det som är ännu dummare är att ingen vet varför jag blev så allergisk. Syrran är också allergisk. Vi är liksom tvillingar. Enäggs dessutom... Skitstörande när alla står och tittar när vi är ute på stan till exempel. Alla säger att vi är lika och det tar ett tag innan man vet vem som är vem, men jag och Jaqueline (syrran) är INTE lika! Inte ett dugg! 

 

Nu ska jag gå och äta sockermassa (som är ett alternativ till mandelmassa och skitgott!) och muffins som vi bakade i förrgår, fika alltså med Moster, syrran och Morsan    så vi syns väl senare hoppas jag!

 

SEE YA LATER ALIGATOR, AFTER A WHILE, CROCODILE!

PUSS!     



 
 
Amanda Fors

Amanda Fors

27 oktober 2012 19:18

Sv; Hej, Programet kommer sända 30 oktober kl 21.00 på tv3 :)
+ Ja du kan kommentera dina frågor och det blir bara en tävling om jag får 18 kommentarer ;) Ha en fortsätt trevlig kväll :) <3

http://www.amandafors.bloggplatsen.se

Angelique Jallow

8 november 2012 23:08

tjenare tack,jag ska titta på programmet ! är taggad ;) okej ~Arigatou gomemasai~ (tack)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelique Jallow - 21 mars 2015 22:27

Hej goingar! c: Jag har ett ganska sorgligt besked.. Jag kommer förmodligen inte vara så aktiv på denna blogg längre, för jag har startat en annan. På en annan bloggportal. Och ni kanske kan gissa vilken? Den är ganska poppis..   Om ni ...

Av Angelique Jallow - 11 mars 2015 22:43


  Hej! :D Det var alltför längesen! cx Hur har ni haft det denna veckan? c: Jag har haft det bra, bara det att min mage hart vart väldigt uppblåst och gasig ;-; Anledningen till det är för att jag har ätit väldigt mycket Tofuline glass C8 ...

Av Angelique Jallow - 2 mars 2015 22:38


  Hej! c: Förlåt för att jag inte bloggade förra veckan.. :o Jag glömde helt bort ;-;  Jag fyllde iallafall 17 år förra veckan så då hade jag en liten födelsedagsfest i lördags c: Det var roligt cx  Jag fick många fina presenter c':  J...

Av Angelique Jallow - 19 februari 2015 23:32


  Hej på er underbaringar! c: Hur har ni haft det sen förra veckan? Jag har haft det ganska bra, jag har ju lov nu, till måndag då jag börjar igen ;3; Jag orkar verkligen inte.. Jag vill bara ha sommar nu :c Det enda bra som händer nästa v...

Av Angelique Jallow - 12 februari 2015 21:46

HELLU! :D Hur har er vecka vart hittills? :3  (Inte helt säker på att det stavas så dock ;3; ) Min kompis har åkt till Kap Verde med sin familj och jag sitter här som ett jävla mähä och är också superdupersugen på att resa utomlands :( M...

Kawaii~Des >v<

Här kommer jag skriva om mig själv min vardag. Jag gillar stilen Pastel Goth, och det är typ det som bloggen är inspirerad av. Jag är 16 år och bara ca 150 cm lång. C:

    

5 besvarade frågor

MAILA MIG GÄRNA PÅ:

jallowangelique@gmail.com

   

   

Min Instagram

   

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

   

   

   

Besöksstatistik

                               

Purple Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards